I guess none of us has the life we want.

Like a fairy tale (一) Pillow talk


短篇故事集,有奇奇怪怪的脑洞、也有正剧向,除个别篇外基本前后文无任何关联。

也许会偏ooc,在下文笔不好,所以有表达不清的地方请各位指出。欢迎留言,你们的建议与意见或是感想我会好好吸取然后继续努力的 :P

Like a fairy tale (二) Snow White (上)

——————————————————————————————————


“你在啊,”睁开双眼,Shaw发现Root侧躺在她身边看着自己,“那么忙吗?我已经不记得上次睡醒你还在是什么时候了。” 
Root笑了笑闭上了双眼,没回答问题,Shaw偏过头盯着对方那被棕发遮住的憔悴的面容,她比上次见面消瘦了不少。 
“你平时到底有没有按时吃饭睡觉啊,Bear都比你强壮,”Shaw理了理枕头,确保对方盖好被子后,调整姿势与Root面对面侧身躺着,“我们能把这愚蠢的兔子床单换了吗?不知道的还以为这是我选的。” 
“你不觉得这很可爱吗sweetie?” Root戏谑的说,“和你一样。” 
“Cut that crap。”被称赞可爱后的Shaw转身背对着Root,她并不想让对方看到自己掩饰不住的笑意,“再说我可爱我就把你丢出去。” 
清晨的一缕阳光透过白纱窗帘闯进屋内,映射在窗台上的鱼缸里,光的反射让屋子瞬间亮堂了许多。 
“你还记得我们第一次见面吗?”Shaw仍旧背对着Root,“有时我在想,如果没人闯进来,你会不会真的用熨斗烫我,当然我一定会因此杀了你。” 
“我记得某人说她很享受这种事情。”Root的左手抚在Shaw的手臂上,Shaw握住那只手,顺势转了过来。 
两人就这么四目相对,眼神代替了言语,相互传达着她们从未认真讨论过的感情。 
“你绑架我的时候,在那个下水道里,你怎么就知道我会回去找你?” 
“因为我们心有灵犀呀Sameen,再说了TM一直在跟我报告你的行踪。” 
“那我要是没赶到,你的上帝难道会帮你挡子弹吗?呵,还不是得靠我。” 
Root看着Shaw咧开嘴角得意地笑,也不禁跟着微笑起来,她伸手抚摸Shaw耳旁的鬓发,Shaw没有躲开,只是沉浸在Root满是爱意的眼神里。 
“我都不记得你是什么时候开始搬到我这了,还有你那一堆乱七八糟的电脑设备,对了,还有那个丑娃娃。”Shaw撇了一眼摆在床另一头的娃娃,“说真的那个东西一点都不像我。” 
“当然了,因为我更喜欢你啊。” 
Shaw白了一眼,一幅理所当然地看着Root。 
“I know it’s kind of silly, but do you believe in fate? You said once that we’re meant to be, and now I’m wondering whether it is destiny brought you here? Brought us together?” 
“Yeah sameen, but I’m still dead.” 
“Yeah Root, you are.” 
充满Root味道的房间里回荡着Shaw一个人的声音,她已经不记得这是第几次回到这里住了,这个两人在被Samaritan特工们追杀时的落脚点,这个被Root精心布置、现在让Shaw害怕的两人曾经的“家”。 
披上皮衣,牵着Bear,Shaw再看了一眼屋内,关上了门。 
 
———————————————————————
 
Total Eclipse Of The Heart – Sleeping at last
 
Turn around
Every now and then I get a little bit lonely  
And you're never coming round
Turn around
Every now and then I get a little bit tired  
Of listening to the sound of my tears
Every now and then I get a little bit nervous  
That the best of all the years have gone by
Every now and then I get a little bit terrified  
And then I see the look in your eyes
Bright eyes
Every now and then I fall apart
Bright eyes
Every now and then I fall apart
And I need you now tonight
And I need you more than ever
And if you only hold me tight
We’ll be holding on forever
And we’ll only be making it right
Cause we’ll never be wrong
Together we can make it to the end of the line
Your love is like a shadow on me all of the time
I don’t know what to do
And I’m always in the dark
We’re living in a power keg and giving off sparks
I really need you tonight
Forever’s gonna start tonight
Forever’s gonna start tonight
Once upon a time I was falling in love
But now I’m only falling apart
There’s nothing I can do
A total eclipse of the heart
Once upon a time there was light in my life
But now there’s only love in the dark
Nothing I can say
A total eclipse of the heart
Turn your bright eyes
Every now and then I fall apart
Bright eyes
Every now and then I fall apart
And I need you now tonight
And I need you more than ever
And if you only hold me tight
We’ll be holding on forever
And we’ll only be making it right
Cause we’ll never be wrong together
We can take it to the end of the line
Your love is like a shadow on me all the time
I don’t know what to do
I’m always in the dark
Living in a powder keg and giving off sparks
I really need you tonight
Forever’s gonna start tonight
Forever’s gonna start tonight
Forever’s gonna start tonight
Forever’s gonna start tonight
Once upon a time I was falling in love
But now I’m only falling apart
There’s nothing I can do
A total eclipse of the heart
A total eclipse of the heart

评论(15)
热度(36)
只展示最近三个月数据

© 4AF_forever | Powered by LOFTER